Szukaj na tym blogu

środa, 23 stycznia 2019

"ZA ZAMKNIĘTYMI DRZWIAMI" B.A. PARIS

MOJA OPINIA O "ŚWIATOWYM BESTSELLERZE"!
"Najlepszy i najbardziej przejmujący thriller, jaki kiedykolwiek czytałem" oraz "Psychologiczny thriller w hitchcockowskim stylu, który całkowicie tobą zawładnie" to opinie, które przeczytać można na odwrocie książki "Za zamkniętymi drzwiami" B. A. Paris. Opinie opiniami a jak z bestsellerami bywa wiemy doskonale - różnie. Czy fenomen tkwi jedynie w dobrym PR? A może książka jest fenomenalna? W końcu, wierząc wydawnictwu: "Blisko 200 000 egzemplarzy sprzedanych tylko w Polsce! Prawie rok na liście bestsellerów Empiku! Prawa do książki sprzedane do 38 krajów, w planach ekranizacja powieści!". Jak się nie skusić w obliczu takiej reklamy? 
No i się skusiłam. 
Nie zdradzę fabuły pisząc, że jest to historia na pozór idealnej pary. Zabójczo przystojny i bogaty prawnik Jack i jego czarująca, perfekcyjna żona Grace. Takich poznajemy ich czytając pierwsze strony książki. Czy jednak jest tak wspaniale jak na początku mogłoby się wydawać? Czy to, że Jack nie odstępuje swej żony na krok świadczy o tym, że jest troskliwym mężem? Czy to wyraz ich wielkiej miłości? A może kryje się za tym jakieś drugie, przerażające dno?
Jak pisałam na wstępie książka jest thrillerem a nie romansem, więc na te pytania możecie sobie odpowiedzieć sami. 
Książka na pewno "wciąga" i czyta się ją bardzo dobrze.
Od bestsellera oczekuję jednak czegoś więcej niż tylko tego, że szybko go przeczytam. Chciałabym aby skłonił mnie do refleksji, przemyśleń, żebym się na chwilę zatrzymała, aby mną wstrząsnął. Niestety nic z tych rzeczy się nie stało. 
Czego więc zabrakło?
Bardzo poważny i trudny temat autorka potraktowała bardzo powierzchownie i lekko. Historia momentami jest nieprawdopodobna, wręcz banalna. Moim zdaniem zabrakło przede wszystkim głębszego portretu psychologicznego głównych bohaterów. Chciałabym poznać motywy, myśli, wgłębić się w umysł kata i ofiary a nie jedynie poznać wstrząsającą historię. 
Od książki, a zwłaszcza tak szeroko reklamowanej, oczekuję czegoś więcej niż tylko ciekawego tematu i zgrabnej fabuły. Chciałabym aby wzbudziła we mnie emocje, nawet te najgorsze. Tego zabrakło. 
Mimo wszystko polecam, bo nie jest zła, po prostu spodziewałam się czegoś lepszego. 
P.S. Na osłodę dodam, że jeśli książki mielibyśmy oceniać po tym jak się kończą to debiut B.A. Paris oceniłabym bardzo wysoko.  

5 komentarzy:

  1. nie, nie, nie.... Jestem w trakcie czytania tej książki więc zamykam szczelnie oczy i nie czytam Twojej recenzji. Jak skończę na pewno się do niej odniosę OBIECUJĘ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takiej sytuacji to rozumiem:) Po przeczytaniu książki zapraszam do podzielenia się opinią.

      Usuń
  2. Przeczytałam! Masz rację książkę bardzo szybko się czyta, bo ma tylko jeden wątek. Na początku gdy do niej siadałam aż brakowało mi tchu z przejęcia co będzie dalej, co się za chwilę zadzieje i muszę przyznać że nie wydarzyło się nic...Sam problem dość ciekawy, ale słabo rozwinięty. Po przeczytaniu zastanawiam się co się właściwie zadziało i... nie wiem... Przyznam, że jestem rozczarowana bo tylu moich znajomych było zachwyconych tą pozycją, że myślę, że ze mną jest chyba coś nie tak? Oceniam ją na jakieś 4, bo do 6 to jej dużo brakuje POZDRAWIAM M

    OdpowiedzUsuń
  3. A mówiłaś żebym nie czytała...Chciałam napisać kilka słów o kolejnej książce ww. autorki "Na skraju załamania". No cóż nie liczyłam na szaleństwo, ale tytuł był obiecujący, początek też więc czytam, czytam i nic...mam wrażenie że mogłabym pominąć kilka stron i nic bym nie straciła! Trochę nudno, jakoś tak jednowątkowo, bez większych przemyśleń. Do tego stopnia nudno, że w połowie książki podejrzałam czym się kończy, a nigdy tak nie robię! Na szczęście zakończenie dość ciekawe, nieco zaskakujące. Sposób prowadzenia "tematu" niemal identyczny ja przy " Za zamkniętymi drzwiami" niestety. Oceniam to "dzieło" na takie 3+.
    Widziałam w księgarniach kolejny bestseller tej autorki...ale ja już po niego nie sięgnę!Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...