Szukaj na tym blogu

sobota, 10 grudnia 2016

Pomysł na ...... ŚWIĄTECZNY WIANEK

BOŻONARODZENIOWY WIANEK NA DRZWI

Dzisiaj podzielę się z Wami jak wykonałam wianek na drzwi. Z racji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, wianek będzie fajnym akcentem dekoracyjnym. Jeśli jesteście ciekawi jak krok po kroku powstał zapraszam do oglądania.

 
Oto lista produktów, których użyłam do wykonania wianka:
1. Styropianowy wianek kupiony w sklepie z zabawkami - cena ok. 9zł
2. Wstążki: czerwona, zielona i kolorowa kupiona w sklepie z pasmanterią - cena za kpl. ok. 4zł
3. Dekoracje: gwiazdki i aniołki z ROSSMANNA I PEPCO za cenę ok 8zł
4. Gwiazda (duża) z kwiaciarni - cena ok. 4zł
5. Jabłuszka i szyszki - zakupione w kwiaciarni - cena ok 4 zł
6. Gałązki tui z własnego ogródka 
Do wykonania użyłam dodatkowo:
7. Cienkiego drutu
8. Szpilek
9. Żyłki wędkarskiej 

A oto jak krok po kroku wykonałam wianek: 
Pierwszym krokiem było owinięcie styropianowego wianka wstążką, którą mocowałam przy użyciu szpilek. Zostawiłam ok 20 cm odcinek wstążki, który poźniej wykorzystałam do zrobienia oczka na wieszak. W tym miejscu przyznam od razu, że wianek miał być owinięty zieloną wstążką, ale odcinek 2m mi nie wystarczył i musiałam dodać czerwonej. Jednak jak się później przekonacie, wstążka jest w ogóle niewidoczna i mogłabym mieć dowolny kolor.

 
Kolejnym elementem było mocowanie do wianka gałązek tui. Gałązki mocowałam okręcając je żyłką wędkarską. Myślę, że dobrym a może nawet lepszym rozwiązaniem były cieniutki, wiotki drucik. Żyłka jednak też się sprawdza.
 
Kolejnym elementem były kokardki. Kupiłam zestaw gotowych, jutowych kokardek w PEPCO, le wydawały mi się trochę smutne. Postanowiłam je troszkę ulepszyć dokładając wstążkę w kratkę.
Następnie 5 kokardek doczepiłam szpilkami do wianka
Potem dokładałam kolejne elementy dekoracyjne: jabłuszka,
szyszki,
oraz aniołki
Do przymocowania jabłuszek, szyszek i aniołków użyłam cienkiego druta. 
Na koniec do wianka przywiązałam gwiazdki na srebnych i złotych sznurkach. Efekt końcowy przedstawia się następująco:
Dodam jeszcze, że wianek wisi na haczyku samoprzylepnym Tesa Powerstrip.
Mam nadzieję, że kogoś zainspiruję do samodzielnego wykonania tego typu dekoracji. Efekt jest naprawdę bardzo bardzo fajny a przy tym pracy wcale nie tak wiele. Łącznie z wypiciem filiżanki kawy zajął mi godzinę czasu a frajdy co niemiara.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...